lördag 7 september 2013

SM Enköping

Femte deltävlingen i SM-serien körde vi i Enköping idag och lika många segrar har det blivit! =) Nu återstår en deltävling och om inte jag har räknat fel räcker det med att jag tar en poäng för att bärga hem guldet. Tävlingen körs redan nästa helg i Uddevalla.

Det vart en fin tävling på S1 i Enköping. Strålande väder och fina banor. I år har verkligen alla tävlingar bjudit på bra väder och fina banor. Jag tror det var förra året, eller året innan de, det var precis tvärtom... Bara regn och rusk!

Idag körde vi fyra varv. Varje varv bestod av tre prov. Vi började med crossprovet och direkt efter fortsatte vi med enduroprovet. Sedan drog vi iväg på en transport innan det var dax för extremprovet. På crossprovet flöt det på fint varje varv, likaså extremprovet. Däremot for jag av banan på andra varvet på enduroprovet. Jag vet inte riktigt vad som hände, men hojen ändrade riktning på en kortare stalpraka så jag for rakt ut i buskaget. Där tog det stopp! Hamnade med benet under hojen och fick sparka mig loss och sedan rulla hojen baklänges ut på banan igen. Det gick liksom inte att komma mer framåt =) Som tur var gick det bra! Styret vred sig så jag fick köra med snett styre resten av varvet. På varv tre måste jag ha kört på något på enduroprovet igen för rätt som det var var styret snett igen utan att jag hade gått omkull. Det fixade Per-Allan på servicen sen, så jag slapp köra med snett styre nå mer =) Man vänjer sig efter ett tag om det inte är allt för kraftigt men det blir svårt där det är spår. Efter de fyra varven visade det sig att jag hade tagit hem alla prov idag =) Och vann med nästan 3,5 minut. Sanna var tvåa och Emily trea. I totalen är det samma ställning.

 Crossprovet

 Enduroprovet

 Extremprovet

Prisutdelning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar