onsdag 26 juni 2013

Varvlopp

Inte nu i helgen men nästa är det dax för Stångebroslaget. Det är en varvloppstävling som ingår i enduro-klassikern tillsammans med GGN och Ränneslättsloppet. Förut körde vi mest varvlopp, även på SM, men nu är det nästan bara sträckor. Så inför Stångebro är det läge att köra lite längre pass i stöten. Igår var jag ut till Rörken efter jobbet och körde enduro. De senaste gångerna jag har varit där har det blivit cross :) Endurobanan var riktigt fin! En hel del sten och fortåkt bitvis. På förmiddagen idag har jag servat upp grejerna lite. Tvättat både hojen och bussen. Ett oljebyte blev det på hojen oxå. Nu är vi redo igen för nästa pass som blir i morgon :)

2 kommentarer:

  1. Hej jessica ! Jag brukar kika in på din blogg och läsa om alla dina äventyr och framgångar, och det inspirerar sååå mycket :) Jag ska själv försöka mig på stångebro för första gången i år och det ska bli så kul och se hur ni elitförare kör ! :) eller ja, det lilla man hinner se vid varvningarna ;) haha
    skulle vara kul och läsa om hur du tränar fys och med enduron kör du bara eller lägger du upp moment du tränar på? :)
    Vill även önska dig lycka till ! :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hej Maria! Vad kul att höra! :) Jag brukar lägga upp min träning efter de tävlingar som komma ska. I år har jag försökt träna tempo mycket och även försökt få in en del på skrå då det är där jag känner att jag tappar på EM-tävlingarna. Tränar även en del teknik på hojen. Vissa pass åker jag bara och lägger in lite lek! Att bara ut och leka med hojen gjorde jag aldrig förut men jag tror det är nyttigt! Ett stort lycka till på tävlingen! Det fixar du galant :) Vill du får du gärna komma fram på tävlingen och surra lite till. Så får jag höra hur det har gått också :) kram

    SvaraRadera