lördag 15 juni 2013

SM i Karlskoga

Tre prov per varv och fem varv körde vi idag. Första provet skulle föreställa ett extremprov. Det var nog det lättaste extremprov jag har kört :) Ett fint kort prov som gick mycket på gräs. Där gick det bra samtliga varv för min del. Andra provet var mycket klurigare! Blött och halt! Det blev djupa långa spår och kom fram mycket rötter. Givetvis var rötterna snorhala! Där gällde det att hålla tungan rätt i mun så man inte gjorde bort sig. Dels fanns det ställen att köra fast på och dels kunde rötterna se till att man fick sig en flygtur. Det var nära vid några tillfällen, men jag klarade mig alla varv utan att vurpa. Sista provet var väldigt varierat och ett prov som föll mig i smaken :) Det var det längsta provet på cirka 10 minuter. Efter dagens slut stod jag som segrare inne på torget i Karlskoga. Bredvid mig hade jag närmast norskan Katrine och sedan Emmily Smalsjö. På bilden står Emmily och jag tillsammans med Emmilys syster Rebecca. Efter prisutdelningen hade dem trail-uppvisning. Nu är det gasen i botten hem! Bröllopsfest väntar för min kusin :) Tyvärr missade jag själva bröllopet, men man kan inte hinna med allt. Dem har varit med mig i tankarna under dagen :) Precis som Lena & Patrik gjorde förra helgen när jag inte kunde vara med på deras bröllop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar