söndag 9 juni 2013

EM Frankrike dag 2

Som det var sagt, tills idag kom regnet! Det smattrade på rätt bra under natten, men idag har det varit uppehåll tack och lov :) Mycket av banan var omgjort. Både på transporterna och på proven. Liksom igår startade jag dagen väldigt dåligt. Det var precis snorhalt! Och inget stöd på sina håll.. På ett sånt ställe låg två förare på tvärsen som jag skulle passera, men det gick inte att komma emellan där jag ville så det slutade med att jag vurpade och också stod på tvärsen. Det tog väldigt lång tid att ta sig därifrån men det räckte till en femte tid. Enduroprovet körde vi inte på tid första varvet idag heller för att dem hade gjort om så mycket. Det var tur det för det var en hemsk nedförsbacke på skrå som det låg förare huller om buller i. Det styrde precis ingenting! Där fick jag hjälp av funktionär att komma utanför till orörd mark. Vid nästa crossprov fick jag reda på att dem kortat ner ett varv för oss damer, så vi körde två istället för tre varv. Även det provet var snorhalt i backarna. Den värsta backen var dock borttagen. Ett par av backarna kom jag precis upp för och i en annan körde jag om en förare. Även på det provet hade jag en femte tid. Till andra varvet hade arrangören tagit bort fler partier på transporten. På första crossprovet gick det mycket bättre den här gången. Nu hade det blivit mer spår att lägga sig i och bara gasa. Jag la mig en gång men var ganska snabbt uppe på fötter igen. Trots vurpan vann jag de provet :) När vi kom fram till enduroprovet stod det funktionärer där och talade om att det var ändringar gjorda även till detta varv. Ingen blev nog gladare än jag! Dem hade tagit bort nedförsbacken som jag åkt runt och oroat mig för i ett helt varv! I en bökig uppförsbacke låg en av tjejerna i ideal spåret. Jag gav allt jag kunde på sidan om och klarade mig precis upp till toppen. Även på detta prov tog jag hand om första platsen. Sista crossprovet hade torkat upp en hel del och backarna var riktigt fina nu. Det flöt på riktigt fint och jag var snabbast även där. När jag kom i mål på det provet jublade svenskarna som stod där. Jag förstod ingenting för jag hade inte fått några rapporter under dagen mer än att det gick dåligt på första provet. Då visade det sig att jag tog hand om andra platsen idag :) Jättekul! Lite roligare att åka 200 mil hem nu med en 2:a plats i bagaget och seger på de tre sista proven av fem prov totalt.

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar