måndag 1 april 2013

Ronda

Idag har det hunnits med mycket :) Först en tur upp i bergen där grabbarna körde hoj tillsammans med bröderna Gurrero och Jocke Ljunggren. Jag fick vara tidtagare åt VM-stjärnorna :) På vägen tillbaka besökte vi först Ronda som är Spaniens tredje största turistattraktion. Staden är uppbyggd på en bergsplatå. När staden växte allt mer räckte inte platån till så dem byggde en bro över till andra sidan klykan och fortsatte bygga där. Ett riktigt coolt ställe! Vi vandrade ner till botten av bron på en smal stig som var väldigt tveksam bitvis. Det var stup bredvid och jag är höjdrädd så jag fick verkligen något att bita i!! Benen var som spagetti, men jag klarade de och är super nöjd över de :) Ångrar inte att jag gick stigen, riktigt häftigt! När vi kände oss klara där åkte vi förbi ett par andra banor. Vi vandrade upp till en mast och såg därifrån Gibraltar. Vidare drog vi ner till stranden och strosade lite innan vi gjorde ett besök hos Jocke Ljunggren. Nu är jag helt slut efter en lång dag :) God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar