lördag 12 januari 2013

Östra Open Rörken

Idag kördes äntligen Östra Open premiären! 12.30 skulle starten ha gått men när jag klev ur toaletten startade visst de första förarna i min startgrupp. Jag lyckades alltså missa förarmötet där dem måste ha ändrat starttiden, för i tilläggsreglerna stod det 12.30. Typiskt! Jag stressade fram till hojen som jag hade ställt fram i god tid för att få en bra startposition. När jag var framme vid hojen stod jag visst sist i kön :) Tack Magnus för hjälpen vid start! Jag gled förbi dem som inte hade hunnit starta än, men många hade redan hunnit starta. Det resulterade i många omkörningar på första varvet och en del köande... Hann även med en vurpa på första varvet när jag precis hade blivit omsläppt av en förare som jag hade kommit i fatt. Jag vet själv hur det känns att släppa förbi någon som vurpar direkt efteråt, det är inte kul och tid försvinner i onödan. Men det var ju givetvis inte med mening :) När det blev lugnare i spåret framför flöt det på bra. En vurpa till blev det när en kille framför mig ramlade och jag tappade balansen när jag skulle gå ur spår och passera honom. Spåret var riktigt fint! Några få blöthål bjöds det på men i det stora hela kanon! För min del blev det en vinst i damklassen :) Jag gjorde även mitt bästa resultat i Östra Open någonsin när jag körde in på en 7:e plats totalt av alla motionsklasserna och ungdomsklasserna. Hade blivit 2:a i yngsta motion, 3:a i äldsta motion och 4:a i mittersta motion. Nu startade vi ju inte samtidigt, men vissa delar vart sämre på eftermiddagen medan andra säkert blev bättre. Jättekul i alla fall :) Nu är det bara att ladda om till Botkyrka nästa lördag :) Direkt efter tävlingen idag åkte jag till Fyrishov och badade lite. Nedan en trött tjej efter både enduro och bad :) Även jag känner mig trött och sliten nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar