torsdag 24 januari 2013

Östra by Night

In i sista sekund tog jag ett beslut att köra Östra by Night ute på Rörken igår kväll. Väderprognoserna sa att det skulle bli kallare än minus 15 grader och då var jag inte så sugen på att köra eftersom jag förfrös kinderna i Botkyrka i lördags. Temperaturen höll sig på minus 14-15 grader så jag startade! För första gången tejpade jag kinderna och det hjälpte. Jag tejpade med K-Active Kinesiology tejp från www.kiropraktor.se. Eftersom det var så kallt körde alla klasser tre varv och det blev cirka 1h och 9 minuter för mig. Spåret var riktigt fint och det rullade på bra. Ibland försvann bakbromsen, men sparkade jag till så lossnade det denna gång =) Det höll på bli en djupdykning när bromsen inte tog, men jag klarade mig =) Det sista jag gjorde innan mål var att stuka handleden. Jag fick ett kast och tappade taget om vänster hand. Det gnolar i den nu, men jag hoppas det släpper snart! Denna gång blev det en 7:e plats i motion.

Nedan är några bilder från promenaden med Tyson i morse. Sååå underbart vackert!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar