måndag 14 januari 2013

KM Nr 4

Igår var det återigen dax för en KM-deltävling. Den här gånger var det dock en ny bana =) För mig tog ett varv cirka 11 minuter och det var en krävande bana, snabb och stalpig. På grund av att banan låg en bit från parkeringen valde dem att köra två heat, vardera heat på en timme. Det var tur för mig denna gång då jag inte hade med mig någon som kunde tanka =) Första heatet flöt på helt okej, jag gjorde inga större misstag. Andra heatet var jag lite segare efter att ha blivit lite kall vid uppehållet. I mitten på heatet gjorde jag en tabbe. Jag kom i fatt en förare och saktade in, men jag saktade inte in tillräckligt mycket för att kunna köra ner i gropen visade det sig (de andra varven lyfte jag framhjulet över gropen). När jag körde ner framhjulet tog det stopp kan man säga, hojen dog och jag hade styret i magen! Det var nära ögat att jag slog runt framlänges... Det tog ett tag innan jag kom in i flytet igen efter de. Efter en sammanslagning av heaten blev det denna gång en 14:e plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar