måndag 1 oktober 2012

Six-days dag 6

Nu kommer här en sen uppdatering från sjätte dagen. Det vart så mycket som skulle fixas efter målgång så jag hann helt enkelt inte skriva något. Allt skulle rivas och packas in i bussarna. Hur som helst, tillbaka till sjätte dagen! Då kör dem omvänd startordning, vilket betyder att vi startar efter alla klubblagsförare. Innan racet var jag lite skeptisk till banan då vi körde 50% på asfalt, men med facit i hand var det ett riktigt kul prov. Dessutom tror jag inte att det var någon som gled omkull på asfalten vilket är ännu bättre. Vi har ju lite fel utrustning för att glida omkull där! Normalt sett kör jag inte med armbågsskydd, men nu satte jag på de =)

Startgrinden hade pajat innan vi startade så istället blev det flaggstart. Jag var inte alls beredd på de och missade lite att starten gick. Sanna och jag hade en god fight hela heatet och hon kom precis före mig på 6:e platsen. Det var fantastiskt skönt att se målflaggen! Laget slutade på en 4:e plats och jag tog en fin 3:e plats individuellt efter franska Ludvine Puy och tyska Heike Petrick. Detta var min åttonde start och sjätte målgång =) Ett tag var jag lite orolig inför starten, för på torsdagskvällen innan tävlingen spydde jag som bara den flera gånger. Jag hade ätit som alla andra. Jag kände att jag började må illa och sedan fick jag hålla mig på rummet. Jag kände mig lite klen dagen efter, men mest var det nog för att magen var helt tom. Som tur var gick det över lika fort som det kom! =)

Jag vill passa på att tacka all servicepersonal som har servat oss under veckan! Utan er är det helt omöjligt att genomföra denna tävling!! Så tack till all servicepersonal, kockarna, vår coach och alla andra som har bidragit på ett eller annat sätt för att detta ska gå att genomföra. Givetvis även ett stort tack till mina sponsorer som har stöttat mig! Nu är jag hemma igen har lite prylar att ta rätt på... =)

 I stort sett varje morgon åkte vi till tävlingsplatsen med härlig soluppgång

Ikväll ska jag äntligen få träffa min plutt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar