måndag 8 oktober 2012

Ladies Cup i Härnösand

I fredags efter jobbet drog vi upp till Härnösand för att köra sjätte och sista deltävlingen i Ladies Cup där i lördags. Det blev ett blött äventyr kan man minst sagt säga! Det hade regnat en massa innan och inte blev det bättre av att det regnade hela tävlingsdagen också. Dessutom blåste det ordentligt. Proven var förhållandevis fina. Givetvis var det halt och smackigt bitvis, men det gick att ta sig fram. På transporterna var det värre... Shit så frustrerad jag var, när tävlingsmänniskan kom fram och man inte kom någon vart! Vi körde längst med ett viltstängsel och bredvid var det tät skog, så det fanns inga andra allternativ. När man kommer fram så står det ett helt gäng med förare fast, överallt! Så säger en funktionär, de första killarna som kom här stod bara på pinnarna och åkte rakt igenom. Precis vad jag ville höra när det kokade genom hjälmen =) På ena partiet stod en stackarns ensam funktionär, honom tyckte jag synd om. En kille hjälpte mig när det bara kokade inom mig och till honom sa jag att det inte var honom jag var arg på, nej jag förstår det sa han. Han hade nog stött på ett helt gäng med upprörda förare redan. Sanna och jag hjälptes åt längst med banan, vi hade aldrig tagit oss fram utan hjälp! Eller så hade vi stått kvar där än ;) När vi hade kört 1,5 varv av tre så var vi utanför respittiden och kastade in handduken! Så denna tävling vart det inga tjejer i mål... Man har ju firat sin födelsedag på betydligt roligare sätt än som denna dag ;)

Inga tjejer i mål resulterade i att jag tog hem totalsegern i Ladies Cup! Det efter att ha vunnit fem deltävlingar och brutit en. På kvällen var det bankett och prisutdelning inne i Sundsvall. Väl hemma igen var det tack och lov lätt att tvätta, men det fanns lite att ta rätt på =) Jag måste säga att det var väldigt synd med allt regn, för annars tror jag att det hade varit en jättefin tävling.

 Natten till tävlingsdagen fick vi bo hemma hos Kalle & Julia Lundqvist, tack snälla för de! Här står vi och myser i deras otroligt mysiga vinkällare! 

 Som ni ser var det ordentligt blött!

 Innan start var det en kund som överraskade mig med en present, mycket uppskattat! Tack för chokladen och alla hejarop ute i skogen =)

 I veckan fick jag för mig att baka kakor, gott =)

Idag har jag sällskap på jobbet =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar