måndag 10 september 2012

SM-GULD!!! =)

I helgen tog jag mitt femte raka SM-guld av fem möjliga! =) Tack till er alla sponsorer och övriga som har hjälpt mig för att komma hit!!

Sista SM-deltävlingen körde vi som nämnts tidigare i Linköping i lördags. Jag hann gå och kika lite på ett par prov under fredagen och det såg riktigt fint ut. Jag startade 12.14 på lördagen. Vi började med ett crossprov som var riktigt snabbt. Efter en transport kom vi fram till extremprovet som jag upplevde bökigare än när jag gick och tittade på det. Provet var nydraget så det kom fram mycket rötter och stenar under. Där gjorde jag en marksyning på första varvet. Efter extremprovet var det service. Efter service körde vi ett enduroprov och ett gräsprov. Båda dessa prov var också riktigt snabba bitvis. Vi körde två varv. Det rullade på bra för min del hela dagen bortsett från en vurpa på transporten då framhjulet stack på en häll och jag skrapade i höften och armen. Styret vred sig snett så jag fick ställa mig mot ett träd och rikta till de.

Hela dagen hade jag en ordentlig fight med hemmaföraren Hanna Berzelius. Jag tappade mycket på enduroprovet på första varvet till henne (tror det var 22 sekunder) samt att jag tappade tre sekunder på crossprovet andra varvet, annars var jag snabbare än henne på de övriga sex proven. Inför sista gräsprovet skiljde det inte mycket alls till hennes fördel, men för att dra ut på spänningen fick jag ingen tid på sista provet. Deras system registrerade inte min tid så vi fick vänta på manuella tider! Det visade sig att hon slog mig för dagen med 2 sekunder! Jättebra kört Hanna! Sanna Bergman blev trea.

För min del var det viktigaste att komma runt hela tävlingen utan några missöden, så jag kunde säkra SM-guldet. Det lyckades jag med! Det har fungerat okej med benet, men givetvis känner jag av det hela tiden. Det var långa servicestopp vilket resulterade i att man satt lite länge och svalnade till, då kom värken mera.

 Här kan man snacka om klibbfäste!

Här håller jag i guld-medaljen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar