fredag 28 september 2012

Six-days dag 4

Om dag tre var tuff sü ska vi inte tala om dag fyra!! Det började ju regna pü natten mot morgonkvisten och var ordentligt blött... Dessutom skulle vi fortfarande köra pü A-tid! Dem hade varit lite snälla i alla fall och tagit bort ett prov som vi skulle ha kört varje dag pü sträcka ett. Sü pü sträcka ett var det inga bekymmer. Bekymren kom istället pü sträcka tvü som man kunde förutspü! I en backe när vi kom var det fullständig kaos. Det stod hojar och spann överallt. Tjejernas hojar liksom münga killar fick dem släpa upp bitvis. Min hoj började koka. Efter provet kom en till backe med full kaos i. Där kokade min hoj ännu mer sü när jag kom upp pü toppen vügade jag inte köra en meter till utan att fylla pü vatten. En i publiken sträckte fram en vattenflaska. han sa üt mig att vänta innan jag öppnade locket. Jag tyckte jag hade väntat länge nog sü till slut öppnade jag locket. Det lilla vatten som fanns kvar sprutade ut och jag brände mig om händerna och fick skvätt i ögonen. Det var en jäkla tur att jag stannade där för jag fyllde pü 1-1,5 liter vatten! Pü den sträckan blev jag 12 minuter sen. Resten av dagen sved det ordentligt om mina händer kan jag lova och händerna ömmar fortfarande. Kanske jag lärde mig till nästa güng... "Extremprovet" tog dem bort för oss tjejer.

Nästa sträcka blev ocksü tight. Som tur var hade dem tagit bort den värsta biten pü uppförsbacken pü enduroprovet. Nu klarde jag mig nästan utan hjälp =) Trots ett supersnabbt servicestopp drog jag pü mig en minut till. Nästa sträcka hade dem tagit bort de värsta backarna och det kändes sü skönt! Pü denna sträcka hade jag ju faktiskt tid inne pü service för att büde äta och kissa =) Till varv tvü gjorde dem ett par ändringar till ute pü transporten sü vi slapp halva av den värsta uppförsbacken. Detta var kokade inte hojen och jag tog endast en minuts prick till =)

Sü totalt blev det 14 minuters prick för min del vilket var ganska sü lite jämfört med münga andra tjejer. Det räckte till en 3e plats för dagen =) Fick jag lite revanch frün meckmissen kvällen innan. Sü här i efterhand var det ganska skönt med ett nytt framdäck när det var sü halt och lerigt. Sanna kämpade pü riktigt bra och tog sig i mül pü en 10e plats. Laget ramlade dock ner pü en 4e plats igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar