måndag 10 september 2012

Ladies Cup Linköping

Det blev inget firande i lördags efter målgång direkt. Då var det bara att ladda om batterierna för söndagens Ladies Cup. Claes var med och hjälpte mig att serva i helgen så han tog hand om min hoj och fixade till den efter målgång, tusen tusen tack!! Då kunde jag i lugn och ro ta hand om övriga prylar samt gå ut och kika lite på extremen. Lagom tills vi hade ätit klart och jag skulle besikta öppnade sig himlen. Det kom en ordentlig skur som gjorde den helt perfekta banan hal bitvis till söndagen.

Klockan prick 10.00 startade jag på söndagen. Denna gång körde vi lite längre transporter samt 2,5 varv istället för 2. Crossen bjöd på lite längre spår under söndagen men fortfarande ett lika kul prov. Extremen däremot blev riktigt bökigt bitvis. Trots två vurpor, varav ena på en häll, så fick jag där en lucka då jag var 40 sekunder före närmaste konkurrent bakom. På enduroprovet sedan gjorde jag bort mig ordentligt då framhjulet stutsade iväg på en sten precis innan en häll så jag for upp på hällen snett och tippar sedan nedför med hojen efter. Där låg ju jag bra... Eller inte! Det tog lite tid att komma därifrån och den lucka jag fick på extremprovet försvann lika snabbt. På andra varvet började det rulla på bättre för min del, eller snarare att jag höll mig på hjulen =) Då började jag få lucka igen som sedan utökades fram till målgång. Jag gjorde en miss på sista provet som kostade lite tid, men det gjorde ingenting i resultatlistan.

På söndagen fick jag kliva upp överst på prispallen igen med en segermarginal på 4 minuter och 24 sekunder. Tvåa blev Hanna och trea Sanna. I Ladies Cup har vi kört fem deltävlingar och en återstår. Den tävlingen kommer att köras uppe i Härnösand den sjätte oktober, på min födelsedag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar