fredag 31 augusti 2012

Testkört

Jag har bokstavligen klättrat på väggarna hemma, så i onsdags kväll bestämde jag mig för att jag skulle testa att köra lite på torsdag förmiddag. Men innan jag bestämde mig helt skulle jag klara av att kicka igång hojen själv på onsdagskvällen! Det gick ju faktiskt att få igång hojen, men det flödade över bensin och jag kunde inte hitta felet. Jag lastade allt ändå och for till Per-Allan på morgonen. Han hjälpte mig att hitta felet, det var en liten plastbit som hade fastnad vid flotörnålen i förgasaren. När allt var fixat och klart gav jag mig ut på hojen! Jag måste erkänna att när jag åkte slingan jag brukar åka undrade jag vad jag hade gett mig in på, det gjorde så jäkla ont i groparna. Jag gav upp den banan och lekte lite istället, så himla kul att få åka lite igen =) Man är kanske inte så smart jämt men jag ville verkligen testa!

Igår fick jag hem hojen som jag ska köra Six-days på i Tyskland =) En GasGas EC 300! Hela kvällen tillbringade jag i garaget och kom inte in förrän halv tolv. Jag har lite småfix kvar som jag vill göra innan jag kan ta premiärturen på den =)

Det blev en hemsk natt för min del med ett ben som har värkt så fort jag inte har haft det rakt. Och så klart brukar jag alltid sova ihopkurad =) Jag var i full gång hela dagen igår från tidig morgon till sen kväll utan någon paus och inget ben i högläge, tror att det kan vara därför. Jag glömde smörja in benet med salvan innan jag gick och la mig också =( Kan aldrig ha berott på att jag körde hoj... ;) Vi får väl se om det blir någon hojåkning för min del i helgen, men det hoppas jag! Har ju min nya att köra in =)

 Mitt vackra ben ;) Blått och gult som i svenska flaggan!

Min nya fara! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar