måndag 6 augusti 2012

SM i Östersund

I onsdags efter jobbet startade vi resan upp till Östersund. Vi övernattade i Ytterhogdal innan vi åkte sista biten på torsdagsförmiddagen. Under torsdagen sedan gick jag tillsammans med Krippe, Jessica Malcolmsson och Patrik Ståhl alla prov som vi skulle köra under helgen. Det var ordentligt blött i spåren redan då så regnet som vräkte ner på fredag förmiddag var bara bonus ;) Vi startade på fredag mitt på dagen och då duggade det bara lite grann som tur var. Transporten ut till proven var redan på första varvet sönderkört så där drog arrangören om allt eftersom det behövdes.

När jag kom fram till första provet för dagen släckte jag tändstiftet. Som tur var hann jag inte starta på provet! Och som tur var hade jag ett nytt tändstift och verktyg med mig i vätskebehållaren! Hojen startade med nya tändstiftet och gick sedan perfekt! Lagom stressad startade jag på första provet och var helt slut när jag kom i mål!! Det första provet var ett enduroprov som gick på klubbens träningsområde. Där höll det bra trots allt regn, men det var redan från början mycket spår. Efter första provet drog vi tillbaka till service.

Efter service var det samma transport ut till extremprovet. Där hade man möjligheten att köra extremdelen eller ta en fegväg som var lite slingrig fram och tillbaka. Jag valde att köra extremdelen varje varv även fast jag tappade mycket tid där flera varv när jag låg där och kravlade =) Det finns ju inte många ställen att träna på extremprov så denna helg har jag fått bra träning på det området ;) Regnet gjorde ju inte saken lättare precis... Direkt efter extremprovet körde vi crossprovet.

Tre varv plus en sträcka körde vi, alltså tio prov. Jag var snabbast på enduro- och crossprovet varje gång, men som sagt så tappade jag på extremen två av tre gånger. Sista gången satte jag extremen och det kändes skönt inför lördagen! Efter de tio körde proven tog jag hand om segern före Sanna Bergman och Emmily Smalsjö.

 En del av extremprovet. Här låg jag och kravlade ena gången.

 Efterrätt på torsdagskvällen i depån

 Solnedgång i depån, inte varje gång vi har denna underbara utsikt!

Vakthunden var givetvis med ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar