måndag 13 augusti 2012

SM i Fjugesta

I lördags körde jag som ni vet SM i Fjugesta. En helt ny bana för min del, så det var riktigt kul! Banan bestod av två sträckor. På första sträckan körde vi enduroprovet. Spåret var inte så uppkört bitvis så där kom det fram massor med hala stenar och lite rötter. Riktigt tjuvhalt på sina håll så där gällde det att hålla tungan rätt i mun =) Ibland stutsade man iväg av banan fast man inte hade en aning om vad man körde på. I slutet av provet var det riktigt fint och där var det mer grus. På andra sträckan körde vi först ett crossprov och sedan ett extremprov. Crossprovet var draget som i en grusgrop och runt om kring. Där var det mer uppkört och bredare överlag, ett jättefint prov. Extremprovet var upp och ner för kanter med mycket sprängsten. Det var också lite lurigt och knögligt, men där såg man vad hjulen stutsade iväg på i alla fall =)

Det rullade på bra för mig hela dagen bortsett från ett lite större misstag. Jag gled ner för en liten kant ur spåret på crossprovet och hamnade med fram- och bakhjul på varsin sida om ett träd. Där stod ju jag rätt bra... Det var inte helt enkelt att ta sig därifrån! På det provet blev det en fjärdeplats. De andra elva proven vann jag och kunde knipa segern med 2 minuter och 36 sekunder före Sanna Bergman. Trea blev Emmily Samlsjö.

Igår körde jag med Emil och Per-Allan. Backar upp och ner stod på schemat!
Hade skaplig puls när jag kom upp för den här kanten =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar