fredag 24 augusti 2012

Six-days träning

Igår kväll styrde Vanja Kollmann ihop en träningskväll inför Six-days för damlaget. Sandra Lysén har lite väl långt till Enköping men Sanna Bergman och jag var på plats. Det sägs att det ska vara backigt i den delen av Tyskland som vi ska köra så det blev ett pass där all fokus låg i backar upp och ner och på skrå. Jättekul att få åka lite tillsammans! Tack till Vanja som styrde ihop kvällen och Jocke och Kippe som var med och gav tips.

 Sanna & jag efter gårdagens körning

På förmiddagen idag var jag på akupunktur på Pans Kinesiska klinik. Han började med att kolla på min tunga och fick fram både det ena och det andra. Bland annat att jag har väldigt dålig blodcirkulation vilket leder till att jag är ofta väldigt kall och fryser, vilket stämmer väldigt bra! Likaså var det andra saker han sa genom att titta på min tunga som stämmer till punkt och pricka. Jag har så svårt att förstå detta, men det stämmer ju det han säger... Sen satte han nålar lite varstans, i fötterna, knäna, magen, händer och armbåge. När jag efter ett tag trodde att han hade glömt bort mig så fick jag vända på mig och han satte nålar i nacken och längst med ryggen. Mycket spännande... När han satte nålar längst upp i nacken trodde jag att jag skulle hoppa upp i taket, shit så ont det gjorde och jäklarns vad det strålade. Efteråt kände jag mig otroligt seg och trött. Nu hoppas vi att detta gör någon nytta! =) För speciellt trevligt är det inte att ligga där med en massa nålar i kroppen.

När jag låg på mage satte han även någon sorts sugproppar på ryggen, så nu har jag vackra runda ringar på hela ryggen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar