söndag 26 augusti 2012

Mörbultad

Den här helgen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. I fredags efter jobbet drog vi upp till Ytterhogdal för att köra lite hoj. Igår hade Hogdals MK KM i cross vilket jag var med och körde. Vi började med att köra två träningar på tio minuter vardera och sedan körde vi två kval. I första kvalet kom jag ut som tvåa ur startböjen och hade en fin fight. Tillslut kom jag förbi och kunde vinna heatet. I mitt andra kval var jag också ut som tvåa. Ola passerade mig och jag låg och attakerade på andraplatsen. Näst sista kurvan gled killen framför över vallen och jag kunde passera, men ut på rakan krokade vi ihop och jag for i backen ordentligt. Jag slog i huvudet och kravlade mig upp på benen när jag insåg att jag inte kunde stödja på benet. Jag hoppade av banan så jag inte skulle bli påkörd. Krippe och Ola sprang ut och hjälpte mig upp med hojen och hjälpte mig på hojen så jag kunde rulla in i depån. Det gjorde hemskt ont i höger smalben. När jag fått av byxorna och knäskydden syntes det redan då att benet hade svällt upp ordentligt. Som tur var hade jag min kittade sjukvårdsväska, som kommer från kiropraktor Magnus Eriksson, med mig så jag kunde kyla på engång och linda för att minska på trycket. Det var bara för oss att lasta och åka till sjukhus och kolla upp benet =(

Väl nere i Gävle kollade första doktorn på mig och konstaterade att det var rejält svullet. Sen var det bara att vänta på nästa. Han sa att det var svårt att säga om det var benet eller muskeln som har fått sig en smäll så det fick bli en tur till röntgen. Tack och lov visade röntgen ingenting!!! Så det är endast mjukdelsskador. Han trodde det skulle bli bättre om några dagar och skulle det inte bli det skulle jag återkomma för det kan vara något muskelfäste.

Just nu hoppar jag runt på kryckor, men förhoppningsvis är jag snart tillbaka på hojen igen =) Jag är ordentligt mörbultad och blåslagen. Huvudet fick ju som sagt en smäll och jag är röd på höger sida, axeln slog också hårt i backen och den är blå plus en massa andra blåmärken/skrapsår.Tur man har ordenltiga skydd! Både knäskyddet och axelskyddet gick sönder. Sen är jag ordentligt stel i nacken igen. Det var ju det här Magnus sa åt mig att undvika =) Hojen behöver repa sig lite den med! Krippe satte på ett nytt styre åt mig i fredags och det blev snett, kylaren läcker och kylarvingen gick åt skogen. Hur som helst så är jag oerhört tacksam att det gick så bra som det gjorde och att jag inte har brutit något!! Har ju SM-avslutning om två veckor och åker på Six-days i Tyskland om tre =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar