tisdag 21 augusti 2012

Lyckad helg!

Det blev två långa dagar för min del i helgen. På lördag morgon åkte jag till Sollentuna och Väsjöbacken för att förbereda inför tävlingen som kördes i söndags. Klockan nio var jag på plats och till att börja med reste vi en massa tält och ställde upp bord och bänkar. Klockan tio startade provkörning för barn. Hela dagen fram till 16.00 var det full fart där, riktigt populärt! Vid fyra började anmälan där jag blev ansvarig =) Anmälan var öppen fram till åtta på kvällen. Sedan var det ju liveband och öltält så det blev en sen kväll.

På söndag morgon var jag uppe med tuppen kändes det som. Halv sex ringde klockan! Klockan sex satt jag i anmälan igen och den var öppen fram till halv åtta. Klockan åtta började första träningen och jag stod som flaggvakt vid varvning. Tio drog heaten igång och sen var det rullande schema fram till lunch. På eftermiddagen kördes finalerna. Till en början hade jag ansvaret för både flaggvaktsposten, antal varv och målflaggan. Det var lite väl mycket så som tur var kom Elisa och hjälpte mig att hålla reda på varven.

Natten mellan lördagen och söndagen kom det en ordentlig regnskur. Som tur var avtog det på morgonkvisten och banan blev lagom vattnad för att hålla hela dagen. Det var lite smackigt på morgonen, men det blev bättre och bättre. Jag kan säga att det var en fröken som jättegärna hade varit med och kört tävlingen, men denna gång blev det jobb istället =) När jag kom hem somnade jag som en stock på sängen! När jag hade sovit från sex på kvällen till halv etta på natten vaknade jag till. Då klev jag upp, borstade tänderna och kröp ner under täcket istället =) Sen sov jag vidare till åtta på morgonen. Snacka om att jag var trött!! =)

 Grillningen i fredags kväll vaktade Tyson!
Sen fick matte vakta vakten... =)

 Grillspett, mums!

 Lördag morgon på väg till Väsjöbacken

 Väsjöbacken på lördag förmiddag

 Snart går ena starten

Tack Åsa för kassen med kantareller du lämnade hos mig på jobbet igår!
Nu är det rensat och stekt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar