måndag 6 augusti 2012

Ladies Cup Östersund

Det kändes ganska bra i kroppen efter fredagens körning. Min stressiga start på tävlingen och den tuffa banan satte sina spår. På lördagen och söndagen körde vi Ladies Cup på samma bana med ett provs tillägg. Istället för att köra tillbaka till service körde vi nu enduro-, cross- och extremprovet i en följd innan service och sedan vidare ut till det nya provet. Det blev ganska tufft att köra tre prov på raken när man inte hann pusta så mycket emellan. Under lördagen körde vi tre varv vilket blev åtta prov totalt.

Under natten till lördagen regnade det ett par omgångar vilket gjorde banan såphal till en början. Extremprovet var ingen lek denna gång! På första och andra varvet låg jag och kravlade denna dag också, men skam den som ger sig... På sista varvet satt de!! =) Det nya provet trodde jag skulle bli riktigt jäkligt med tanke på allt regn för det kändes mjukt när vi gick där i torsdags, men det höll mycket bättre än vad jag trodde. Efter åtta körda prov stod jag överst på prispallen denna dag också.

På söndagen hade vi äntligen kalasväder!! =) Banan torkade upp allt mer under dagen. I damklassen körde vi ett prov mindre. Denna dag gjorde jag endast en marksyning =) När jag kom i mål som segrare var jag ändå gladast över att ha klarat extremprovet hela dagen utan några vurpor och stopp!! =) Det gav till slut utdelning att jag nötte där varje dag och varje varv =) (Mina konkurrenter valde att köra fegvägen) På söndagen vann jag samtliga sju prov.

Bredvid mig på prispallen bägge dagarna stod Sanna Bergman och Sandra Lysén. Jag tillsammans med dessa tjejer ska representera Sverige i lag VM i Tyskland i höst =)

Tre vinster av tre möjliga =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar