måndag 9 april 2012

Meckat & tränat

Den här helgen har inte bestått av så mycket annat än hojar, antingen meckat eller kört =) I fredags blev det ju som sagt en fin vurpa med ny kylare som resultat. I lördags var vi åter till S1 i Enköping. Tyvärr var det lite väl kallt under natten innan så det var hårdare i backen och riktigt halt både i skogen och där det var lite öppnare. Det blev något bättre under dagen, men ändå inte så man gärna ville dra på. Väl hemma var det en hel eftermiddag plus kväll i garaget. Denna gång meckade vi med fjädringen, satte i Öhlins TTX-insatsen jag hade på 2011:an.

Igår var vi en sväng till endurospåret i Eskilstuna för att träna lite på sten. Känd stenbana =) Hela slingan var inte öppen men det vi körde på var riktigt fint. Har inte kört så mycket sten med nya hojen så det var en bra genomkörare där. Denna kväll slapp jag garagekvällen och blev bjuden på middag ute i Björklinge istället =) Idag blev det åter en tur till S1 där vi körde på två olika slingor. En riktigt intensiv på dryga minuten och sedan en lite längre slinga som inte var lika bökig. Testade även ett parti som jag bara stått och tittat på förut, som jag aldrig har trott att jag ska lyckas med, men det gjorde jag idag! Det kändes hur bra som helst =) På hemmaplan igen var det dax för tvättning av hoj och kläder. Har även hunnit meckat lite, bland annat fått på ett nytt framdäck. Nyss ätit och duschat så nu är det dax för soffläge som man orkar med arbetsdagen i morgon, det har varit en intensiv helg =) Jag har haft fotografen med mig så nedan kommer lite bilder. Synd att hon inte alltid är med så man kan få nya hojbilder till bloggen varje gång man är ute och tränar =)

 Stenträning på S1


 Stenträning i Eskilstuna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar