fredag 27 april 2012

Hit å dit...

Tusen små projekt står på min att-göra-lista. Igår fick jag hämta bussen så direkt efter jobbet for jag till Almeco. Tre nya fina säten i bak och en mellanvägg stod på plats! Kommer bli så smidigt att kunna åka fler och slippa ta flera bilar när vi ändå ska till samma ställen. Det som var det bästa med just dessa säten är att man kan fälla ryggstödet framåt och kan därför bygga en säng bakom som man fäller ut över ryggstöden. Sätena är även lätta att plocka ur om man behöver ytan till något annat. Ska ni sätta in säten i någon buss kan jag varmt rekommendera er att vända er till Almeco! Mycket bra service. Bussen registreringsbesiktades idag och det gick fint =)

Förutom en besiktning har jag varit på Biltema och köpt bland annat ett hushållsbatteri så vi kan ha lite belysning och ett kylskåp på utan att behöva vara oroliga att inte komma därifrån. Jag har varit och hämtat mina åktröjor som är tryckta med namn och startnummer. Har även varit en tur till Länsförsäkringar och hämtat ut det sista gröna kortet. Två hann jag få men det tredje och sista har inte dykt upp i brevlådan och jag vågar inte chansa att det ligger i brevlådan idag när jag kommer hem. Jag var förbi en sväng till Uppsala Däck & Fordonsservice och hämtade två korvar, tack snälla grabbar för hjälpen! Det sista jag hann med innan det var öppningsdax i butiken var att svänga förbi Text & Dekor i Uppsala. Dem har fixat mina nummerplåtar till VM-deltävlingarna, supersnyggt! Tack snälla =)

Pust... Man kan verkligen säga att jag har flängt hit och dit på förmiddagen =) Nu står bussen på Vianor i Uppsala. Jag har visst pyspunka på ena bakdäcket och det vill man ju inte gärna ha när man startar en lååång resa. Ikväll ska vi sätta in lite hyllor och krokar i bak och byta luftfilter och bränslefilter, sen så borde bussen vara klar för resan i alla fall =) I morgon ska jag vara med på ett träningsläger som Östra distriktet anordnar. Sen på söndag startar jag resan ner mot Spanien och första deltävlingen i VM-serien =)

Almeco har satt in tre nya fina säten =)
Nummerplåtarna som Text & Dekor har hjälpt mig med!
Tack snälla =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar