söndag 11 mars 2012

Östra Open i Kungsängen

Igår körde vi sjunde och sista deltävlingen i Östra Open i Kungsängen. Det har varit kallt under veckan, men i fredags slog vädret om och det blev några plusgrader = det blev en skitig tävling =) Det höll sig bra ändå, en bit ner i backen fanns ju tjälen kvar. Värst var det ute på gärdena, där blev det lite smackigt. För första gången var jag seedad i första led och startade som fjärde förare över transponderslingan. Tre varv skulle vi köra och under hela tävlingen rullade det på för mig utan några större misstag.
I början på sista varvet kom jag ifatt en av motionärerna som jag startade med. Resten av varvet hade vi fight! Precis hela vägen in över mållinjen =) Riktigt kul! Han la in en attack och passerade mig i mitten på sista varvet sen låg jag i bakhjulet på honom och attackerade in över mållinjen. Vid några ställen var vi upp jämsides. Det visade sig efteråt att jag vann trots att han passerade transponderslingan före mig. Så blev det eftersom jag rullade över transponderslingan efter honom i starten. Det var hur som helst riktigt skoj att vi var så jämna =)

Det blev en seger i damklassen för min del i helgen. Det före Sanna med drygt 5,5 minuter. I startgruppen blev jag åtta denna gång. Jag knep även förstaplatsen i damklassen i totalen efter fem segrar. Nu har jag två inteckningar i det nya vandringspriset =) För tre år sedan tog jag hem vandringspriset för gott efter tre inteckningar.

Det kommer kännas lite tomt på lördagar nu när man inte ska iväg på ett Östra Open =) Vad ska man hitta på hela dagen då? ;) Visst det lär ju bli hojåkning, men det tar ju inte hela dagen som på en tävling. Det har varit ett riktigt kul Östra-år med många goda fighter! Lite kul är om man kollar från år till år att resultaten för min del har blivit bättre och bättre. Topp tio i motion har varit ett mål som jag och chefen satte upp för några år sedan. Ett mål som jag tyckte lät orimligt då när jag låg runt 100-150 plats, men i år var jag där! Riktigt skoj =) Jag vill även passa på att tacka Team Östra Enduro för detta toppen arrangemang!

En till sak jag vill passa på att säga, ett jätte stort GRATTIS till min bror Kristoffer Jönsson som tog sin första deltävlingsseger totalt någonsin i ett Östra Open!! Jätte jätte kul! =) Han har vunnit i juniorklassen tidigare men inte i senior och totalt.

Nedan kommer lite bilder från i helgen som Peter på www.malardalensek.se har tagit.









Även pappa hamnade på bild =) Här tillsammans med Nisse(t.h)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar