måndag 5 mars 2012

Östra Open i Bergby

Det blev en blöt tävling i Bergby i lördags, men det visste man ju redan innan man åkte dit att det skulle bli =) Vi startade sist av alla och jag måste säga att banan klarade sig otroligt bra! Visst det blev lite spår i kurvorna, men det var inte speciellt lerigt. Det blev en hinna med lervatten på hojen, men det var ingen lera som hängde under skärmarna. Ett jättefint spår helt enkelt!

Som vanligt startade jag i andra led. Den här gången släppte dem iväg oss en och en så jag var ut som nummer åtta i spåret. Det var svårt att ligga bakom någon då det skvätte upp så mycket vatten. Sanna startade precis framför mig. Henne passaerade jag första gången vi gick in i skogen. Jag passerade även ett par av dem andra som startade före mig när det trasslade för dem. Det rullade på fint. En gång hade jag hjärtat i halsgropen på första varvet. Jag körde i ett spår som slutade med två vassa gropar med iskant. Lyckades dyka ner i det sista med framhjulet så jag tappade gashanden från styret. Jag klarade mig från att slå runt, tack och lov! På andra och tredje varvet rullade det på utan några incidenter alls, jag låg ganska ensam och körde. I början på tredje varvet misste jag fotbromsen. Jag trodde först att det var bromsskivan som blev skev för jag körde på en sten med bra kraft precis innan, men så var inte fallet visade det sig när jag gick i mål. Sörjan på banan nötte bromsbelägg som sjutton, så beläggen var slut helt enkelt. Så sista varvet blev lite spännande, så himla svårt att köra utan bakbroms! Jag gjorde en marksyning en gång på grund av det när jag gick in i en kurva för fort och tippade utåt. Det var precis i slutet innan mål.

Denna gång kunde jag knipa segern med 2 minuter och 7 sekunder före Sanna. Lite kul att jag dessutom kom tre totalt i vår startgrupp! Nästa tävling startar jag i första led, det har aldrig hänt förut =) Totalt bland alla motionärer, tjejer och ungdomar kom jag 6:a, vilket också är min bästa palcering någonsin i ett Östra Open. Nästa helg är det Östra Open Final i Kungsängen. Nedan kommer bilder som Peter Viberg har tagit, http://www.malardalensek.se/.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar