måndag 19 mars 2012

4:a i par-enduron

Det blev ett skitigt race i lördags kan man säga. Första partiet efter varvning var bra smetigt och jag tyckte det var svårt att få det att gå rakt i leran... =) Men sen var det helt okej! Lerigt och bitvis spårigt, men fullt framkomligt. Det var ett parti som var lite trångt och det blev djupa spår i ett dike, men där var det snälla själar som stod och visade vart det gick att åka när huvudspåret blev som ett cykelställ. Till mig var det Janne på Borrsvängen som stod och viftade att jag skulle hålla till vänster, tack för de! =)

Det var den "inte-lika-snabba" föraren som skulle starta, vilket betydde att jag fick ställa mig på startlinjen. Alla stod med avstängda motorer och händerna på huvudet när startskottet gick. Jag hade en helt okej start men blev klämd på insidan så jag tappade en del. Körde upp mig några placeringar innan jag böt till Krippe efter två varv. Inte helt oväntat satt takterna i och han klättrade ytterligare uppåt. Vi körde två varv tre gånger i var och låg och pendlade mellan 5:e och 4:e plats. Som ni förstår låg vi fyra när Krippe böt till mig och femma när jag böt till Krippe... =) I slutet var vi inte speciellt långt upp till tredjeplatsen, men vi fick nöja oss med fjärde. Ett helt okej resultat! Vi var 53 startande lag. Tyvärr var det inga andra tjejer med.

Många brillor gick det åt i lördags! Mindre kul att ta rätt på allt...
Hmm, vart tog vår-värdet vägen? Idag var det ingen vacker
syn att öppna ytterdörren! Dessutom höll man på blåsa bort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar