måndag 13 februari 2012

Östra Open i Västerås

I lördags körde vi fjärde deltävlingen i Östra Open i Västerås. Det gick fort i spåret, riktigt fort, men det är kul att få gasa ordentligt ibland också =) I skogen var det mycket gamla spår som man fick korsa fram och tillbaka och det gällde att hålla koncentrationen uppe så man inte körde ner i något dumt spår eftersom det gick så fort. Även denna gång körde vi på ett gärde också. Jag gillade banan och tyckte det var riktigt kul! Hade en god fight med en motionär de två första varven innan han bestämde sig för att lämna mig och gasa lite till =) När jag passerade varvningen för sista gången och kört mina fem varv körde jag in som segrare i damklassen. I startgruppen blev jag sjua totalt och bland alla motionärer och ungdom blev jag nia. Om en vecka på söndagen är det deltävling fem i Lunda.

Igår var jag ut till Ön och körde finalen i KM. Ett strålande fint väder och en kanonfin bana!! Det var en blandad bana med snabbare skogsåkning, bökigare partier, gärden och isåkning. På isen försvann banmarkeringarna ganska så fort så där blev det till att köra lite som man ville... Det var lite synd, men annars ett toppenrace! Där slutade jag på en 16:e plats av alla startande. En lyckad helg med två fina race! Nedan är några bilder från KM:et.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar