måndag 6 februari 2012

Östra Open i Torstuna

I lördags körde vi tredje deltävlingen i Östra Open i Torstuna. Riktigt kallt på morgonen så dem sköt fram alla starter en timme, vilket innebar att jag startade halv två istället för halv ett. När vi körde var det ingen fara med kylan alls. Det var riktigt halt på gärdena och ibland blev det ordentliga ofrivilliga sladdar =) Till en början rullade det på riktigt bra och jag satte min snabbaste varvtid på första varvet. Men mot slutet började det att krångla, jag förlorade bakbromsen... Jag vet inte riktigt när det hände men under hela sista varvet var jag utan bakbroms =( Jag hade fått en lucka innan dess, men den försvann och när vi gick ut på gärdet sista gången var Sanna hack i häl. Det blev onödigt spännande in i mål, men den här gången drog jag det längsta strået med 0,9 sekunder. En tre gånger så stor marginal mot sist! ;) Så på två tävlingar nu har det skiljt 1,2 sekunder! Efter målgång visade det sig att jag hade krökt bromsskivan. Det medförde att bromsklossarna trycktes ut hela tiden och när jag bromsade fanns det ingen broms. Det var många som stod i skogen och hade krökt både skivor, drev och kedjestyrare. Bortsett från några otäcka stenar och spår så var det en toppenfinn slinga! Nästa helg väntar race i Västerås.

 Det har varit en ruggig helg!

 Gårdagens träningspass!

 Efter racet i Torstuna blev det en tur med Emelie till Bromma.
Måste ju ta tillvara på tiden innan hon åkte till Australien!

Det fick bli en promenad i skogen i morse.
Det var "bara" -10 grader men det blåste ju storm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar