torsdag 23 februari 2012

Östra by Night Botkyrka

Det blev ingen lyckad tävling för min del igår. Till en början flöt det på bra, men det var svårt att se ordentligt. Regnet öste ner och glasögonen sattes igen på en gång. Efter tre varv fick jag ta av mig glasögonen, för då tog rullen slut i roll-off glasögonen. På fjärde av sex varv slocknade pannlampan för mig, efter det var det riktigt svårt. Jag hade inte alltid lyse åt det håll jag tittade åt och körde jag ner i en grop försvann lyset framåt. Det kändes som att jag vilken sekund som helst skulle slå ihjäl mig, så det var bara att försöka överleva in i mål, för bryta ville jag inte göra! =) När jag kom hem såg jag att lysena på hojen också var igen satta av sörja så det var inte så konstigt att det blev skumt i skogen. Jag kom i alla fall på en 8:e plats i motion.

Ja det var ett regnit äventyr i Botkyrka igår. Från start till mål bokstavligen vräkte regnet ner och likaså hela hemresan och halva natten. Bitvis var det riktigt blött i skogen, men spåret höll bra och det var hårt i backen. Det sägs att det ska vara plusgrader fram till tävlingen i helgen, så på lördag lär det bli ännu blötare... Hoppas tjälen håller då också  =)

Igensatt framlyse...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar