måndag 12 december 2011

Bökträning

Det blev en tur ute i skogen igår också. Det är riktigt blött i skogen bitvis nu så det fick bli att träna bökenduro på en stenkulle =) Nu när dubbdäcken sitter på är det betydligt bättre fäste på rötterna! ...men även mindre fäste på stenarna... Jag höll mig dock på hjulen hela tiden =) Det var en riktigt fin dag med strålande solsken. Det är fortfarande ovant med kylan så händerna var som isbitar. Efter träningen var jag in till Team Sportia och köpte ett nytt underställ. Jag är en sån där riktigt frusen typ som blir alldeles knallröd om benen när jag kör även fast jag har Crafts Warm underställ på mig. Det tar mycket energi att alltid frysa så dant, kanske någon som har ett bra tips på ett annat riktigt varmt underställ som andas? Efter ett pass som igår när temperaturen ligger runt nollan får jag inte tillbaka temperaturen förrän jag ställer mig i en varm dusch! Så tips mottages gärna =)

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Vi har kört med Lindstrands Lizardbyor på höst och vinter. De har flera lager och är vattentäta och varma. Skulle inte köra med vanliga byxor när man haft dessa. Finns fler märken med samma uppbyggnad.
    Ha det varmt och torrt!
    Göran och Johanna

    SvaraRadera
  2. Glöm alla hokuspokusmaterial. Ull är det enda som funkar (enligt mig iaf). Man blir ju svettig när man kör och ull är det enda material som faktiskt värmer när man blivit blöt. Finns fina tunna underställ i Merinoull, som lär va det man ska ha. Jag har alltid ull närmast kroppen när det är kallt å det funkar kanon för mig iaf. Grym blogg. Lycka till
    //GS

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Nu pratar vi om benen och där svettas man ju inte. Där gäller det att vara torr och vindtät om det ska vara varmt.
    Överkroppen där man svettas och blir blöt får man klara med superunderställ och flerlager-andasprincipen.
    Göran och Johanna

    SvaraRadera