lördag 3 september 2011

SM i Åkersberga

Ja idag körde vi 5:e deltävlingen i SM-serien. Det bjöds på strålande väder och en och en annan sten.. :) Det fanns gott om stenar och hällar kan man minst sagt säga, men det gör mig ingenting för jag gillar lite kluriga banor. Vi körde fem varv med service/vila mellan varje varv. Vi fick sticka ut på nytt varv när vi ville, huvudsaken var att vi hade kört våra fem varv inom tre timmar. Idag lyckades jag vinna samtliga varv och stod som segrare uppe på prispallen. Bredvid mig stod Sanna Bergman som tvåa och Jessica Malcolmsson som trea. Ett tag var jag lite orolig att jag inte skulle ta mig i mål... Jag gjorde en lättare marksyning, tappade balansen lite och tippade i stort sett bara. Ingen fara med de men när jag åkte därifrån så lät de konstigt om hojen, inte om motorn eller så utan något annat. Det här var på fjärde varvet så när jag var in på service inför det sista varvet så kollade dem över hojen, men dem hittade ingenting. Det lät precis lika illa sista varvet, men hojen gick som den skulle. Det blir ju ändå nervöst när det dyker upp nya ljud. Så något har jag slagit i, får undersöka de ikväll :)
Nu återstår en deltävling i SM. Den tävlingen är i Skövde om två veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar