söndag 11 september 2011

Ladies Cup i Enköping

Det har varit en tuff dag i skogen idag! Allt regnande i veckan satte sina spår och det var riktigt blött bitvis. Givetvis medförde det sönderkörda spår på sina håll... Som tur var lös regnet med sin frånvaro dagen till ära, tills nyss i alla fall för nu öser regnet ner utanför igen =) Typiskt, för jag har inte lastat ur än...

Idag körde vi alltså 5:e deltävlingen i Ladies Cup på S1 i Enköping. Två sträckor per varv med två prov på varje sträcka. Vår klass körde tre varv. Det tuffade på riktigt bra i början, utan några incidenter alls. Jag tog det lugnt på transporterna och såg mig för så jag skulle slippa onödiga fastkörningar och slippa slå i stenar som var svåra att se i leran. Jag fastnade till på extremen lite grann både på första och andra varvet uppför på ett ställe med massa stora stenar, men annars gick de två första varven smärtfritt =) Värre blev det till varv tre... Det märktes tydligt då det blev fler misstag! Ramlade en gång på transporten när jag försökte mig på en piruett i leran, det vart inge bra... =) Det var bara upp och hoppa igen! Efter en bit lyckades jag köra ner i ett spår som jag visste slutade med tråkig utgång, att lyfta! Varvet innan stod en annan kille och löft precis där. Jag fick i alla fall hejd på grejerna innan det var för sent att göra något åt det, men då fastnade jag på några rötter istället, ett med bakhjulet och ett med framhjulet... Typiskt! Höll på där ett tag innan jag kom den. Som tur var så var det också på transporten. På tredje sista provet lyckades jag köra fast också, det var mindre kul... En kille satt redan fast, sen kom jag och sen kom ytterligare en till! Jag fick som tur var hjälp att komma därifrån, tusen tack! Det var bara en gyttjesörja så det var svårt att se vad som fanns under och givetvis var det ett par rötter som hjulen fastnade mellan. Sen höll jag mig i rull ända in i mål! Sista provet, som var extremen, tog jag mig upp bland stenarna utan fastkörning i alla fall, till skillnad från tidigare varv =) Det blev en stor seger i damklassen idag då jag var runt en kvart före tvåan i mål och cirka 35 minuter före trean. Nu känner jag mig lite öm i  kroppen och tar en välbehövlig lugn kväll =) Ska bara lasta ur prylarna i bussen, men väntar på att det ska sluta regna först.... ;)

 Vet inte vad dem ber om riktigt... ;)

Jag etta, Sanna tvåa och Sandra trea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar