måndag 4 juli 2011

Snett styre...

I helgen var det hojåkning för fullt. I lördags var jag till Avesta och körde på deras sandcrossbana. Banan var nyslätad när vi kom. Det är inte var dag man köra på en nyslätad sandbana =) Den är ju inte slät så speciellt länge... Till en början gick det stelt och kantigt, men efter var pass jag körde gick det allt bättre. Testade även brorsans nya KXF 450 i några varv, riktigt kul.

Igår blev det en tur hemma hos brorsan. Vi var ett gäng och han lurade ut oss på en riktigt bökig bana till att börja med. Han sa till mig att i slutet kom en stor stenhäll med stenar framför och att jag skulle ta det lugnt över stenarna så var det inga problem att ta sig upp. När jag väl var framme vid hällen så stod det redan två på tvärsen... Jag körde fast redan nere på stenarna! Så jag sneddade och gjorde en u-sväng så kom jag upp. Jag gav mig tusen på att jag skulle prova i alla fall så nästa varv tog jag fart och var nästan uppe när det tog stopp... Jag och hojen for nerför, det blev ett par kullerbyttor. Jag som inte har bytt ett kopplingshandtag eller ett bromshandtag under min tid på GasGasen, vad jag kan komma ihåg, lyckades köra sönder både och denna dag! Dessutom blev mitt styre snett i fallet nerför hällen... :( Men men, det är inte var dag jag kör sönder något så nu hoppas jag att det dröjer till nästa gång, nu har jag haft min årsförbrukning... ;) Sen fick vi i alla fall köra på betydligt snällare slingor =) ...men då började det att regna istället! Så då vart det såphalt istället =)

1 kommentar:

  1. Sökte på "Snett styre" i Google och hamnade här. Det var inte vad jag letade efter, men kul ändå.

    Min custom hoj välte i somras och styret eller infästningen blev snett och nu är det dags att fixa det. Så jag sökte tips.

    Men crossmaskiner har jag ju också, även om de är pensionerade nu och fungerar som grusbushojar.

    ´85 Yamaha YZ 490
    ´90 Kawasaki KX 500
    ´91 Yamaha XT 600 E (offroad)
    ´93 Husaberg FE 501 (enduro)

    Gamla monster, men jag är sugen på en sån där KDF 450 som din bror kör, eller körde. De ska visst vara värst idag.

    Bilden du använder (röd/svart/vita) var den häftigaste jag sett i crossväg.

    Mvh Jimmy Carlsson, 34.

    SvaraRadera