lördag 5 mars 2011

Östra Open i Norrköping

Näst sista deltävlingen av Östra Open gick idag i Norrköping. Efter veckans milda väder trodde jag att banan skulle vara mycket värre än vad den var. Det var riktigt fint och kul var det! Nog för att det blev lite sönderkört på sina håll när vi kom i sista starten, men aldrig att det vart någon fara. Skönt att få stå upp och köra motorcykel igen! =) Det var nämligen inte mycket snö i skogarna i Norrköping.

Fyra varv skulle vi köra. Första varvet var mitt snabbaste. Jag höll mig på hjulen hela tävlingen, men mot slutet började orken tryta, inte så konstigt när jag har varit krasslig så länge. Skönt att äntligen känna att man orkar lite grann igen i alla fall! Hostan kom efter mål, men med en hutt hostmedicin så dämpades det fort. Däremot vart jag dödstrött på vägen hem istället =) Men det gjorde ju inget!

Idag blev det en seger i damklassen och en 7:e plats totalt i startgruppen. Lite retligt att Jonte var endast 8 sekunder före mig! Men men, Grattis då.. ;) I och med min seger idag blev jag klar segrare i Östra Opens damklass! En tävling återstår i morgon i Kungsängen, men man får räkna bort en deltävling vilket gör att jag är klar segrare. Jag får se i morgon bitti om jag åker tävlingen i Kungsängen. Det beror helt och hållet på hur jag mår.

God natt alla hojvänner! Jag vet en som kommer somna ovaggat ikväll... =)

En Fairing Recovery-drink på vägen hem...
...likaså mums-mums! Gott =)
Sen hade jag sån tur när jag
kom hem att jag fick tvätthjälp!
Tack för de! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar