lördag 15 januari 2011

Östra Open Lunda

Idag var det dax igen och denna gång i Lunda mellan Alunda och Gimo. Vädret var bättre än förra helgen, men det var grått. Varvet var långt så efter tre varv hade jag en sluttid på nästan 1h 50min. Banan bestod av djupa snöspår och lite mindre djupa snöspår... Gärdet som var "plogat" var inte plogat ner till marken så där blev det också snöspår. Det gjorde att det blev svårt att köra om och bli passerad. Jag fick starta i andra startled idag då jag blev åtta totalt i startfältet förra helgen. Dessvärre gjorde jag en vurpa direkt i början och blev omåkt av ett gäng, sedan blev det till att köa hela första varvet. Sedan höll jag mig på hjulen. Det var lätt att fastna med fötterna under hojen då släpspåren sluttade lite neråt mot hojspåret. När jag kört över foten en gång blev jag lite skraj och tog det lite försiktigare där det var mycket snö. Det blev slagit på gärdet så bitvis högg det till bra i njurarna. När jag kom i mål kände jag mig inte så nöjd, men det blev ändå en 10:e plats totalt i min startgrupp och en 1:a plats i damklassen 2 min 42 sek före Sanna Bergman, så så tokigt kan det inte ha gått i alla fall! =)
 Två små fans - Amelie & Kevin

Jag & Kevin har kramkalas

1 kommentar: