lördag 22 januari 2011

Östra Open i Enköping

Det var en perfekt vintertävling idag med någon minus grad och en fin bana. Det enda som saknades var solen som endast lös en stund på morgonkvisten. Efter tövädret tidigare i veckan blev snöspåren hårda, ordentligt hårda, och inte alls lika djupa som på Lunda. Vi körde på två gärden som var ploagde och resten i skog och grusgrop med spår. Även denna dag körde vi tre varv. Efter min 10:e plats i Lunda fick jag starta i tredje led. Jag tog starten och ganska omgående var vi i fatt förare framför. Det var mycket köande på första varvet tack vare att alla i startgruppen innan inte hade gått i mål. Jag tappade lite grann vid en incident på första varvet, men sen körde jag upp mig och körde om några stycken som jag tappade på första varvet. Efter tre varv gick jag i mål som segrare i damklassen och blev femma i startgruppen, endast 1 sekund från tredjeplatsen! =) Det är mitt bästa resultat hittills i alla Östra Open tävlingar jag har kört, så det känns jättekul. Inte nog med det har jag inbördes fight med en annan förare och denna gång var jag före, nu står det 2-1 till mig! =) Nu är det bara att försöka hålla i så här till nästa race!

 Är man bara 5 månader gammal är det jobbigt
med alla nya intryck på en endurotävling,
här en vilopaus mellan mattes ben

 Efter racet blev det bullbak hos Ullis

 Pensling

Färdiga! =)
Det roliga är att jag har inte smakat på någon bulle än..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar