tisdag 14 december 2010

Kiropraktor

Idag har jag varit hos kiropraktor Magnus Eriksson med en ömmande svanskota. Jag har haft problem med den till och från under hela året. Det började förra vintern när jag körde snöspår, men sen blev det bättre när vintersäsongen var över så jag har inte tänkt så myckt mer på de. Under tävlingen i helgen i Haninge fick jag återigen riktigt ont så jag tog kontakt med Magnus och åkte dit idag. Dessvärre fick jag inga glada nyheter med mig därifrån. Svanskotan är vriden (kan vara från födsel men troligtvis från hojåkningen) och så är det en inflammation runt om. Eftersom jag gnider ofta mot svanskotan när jag sitter ner och kör är det så irriterat där runt att det blossar upp så fort jag kör igen. Han råder mig till att vila och spara svanskotan till tävlingarna som kommer i januari. Det var inga roliga nyheter.. =( Jag som gillar snöspår! Jag får köra så länge det inte gör ont så då gäller det att hitta en bana där det inte är så mycket snö så jag kan stå upp och köra! =)

Sov gott gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar